Thursday, March 26, 2015

Testlerde Hata Bildiriminde Dikkat Edilmesi Gereken Girdiler

Testlerde bulunan hataları yazılım geliştirme ekibine "Hata Takip Aracı" (Mantis, Jira, gibi) üzerinden iletirken dikkat edilmesi gereken başlıkları aşağıda listeledim; bu liste amaca göre daha da detaylandırılabilir.

Hata bildirirken dikkat edilecek temel konular:
  • Hata tanımını okuyan herkesin, bu tanımda ne belirtmek istediğinizi anlayabileceği kadar açık ve net yazılmış olmalı,
  • Yazılım geliştiricinin koddaki hatayı tespit etmesini kolaylaştırmak üzere hatanın nerede, ne yaparken, hangi ortamda, (varsa) hangi dosya / eklenti ile çalışırken ortaya çıktığı belirtilmeli.


Başlıklar halinde ele alırsak:
  1. Kısa Açıklama / Başlık
  2. Hatanın detaylı açıklaması: Tam olarak hangi ekranda, ne yaparken ne oldu bilgisi.
  3. Test dokümanı ile test yaparken bulunan bir hata ise;
    1. Test dokümanı ismi, revizyonu, test durumunun ismi, hatanın bulunduğu adım no.
  4. Test edilen uygulamanın versiyonu,
  5. (Eğer web uygulaması ise) Kullanılan internet gezgini ismi ve versiyonu,
  6. Hatanın önem derecesi (sisteme etkisi),
  7. Hatanın öncelik derecesi (testlerin devamına engel ise öncelikli),
  8. Kullanılan işletim sistemi ve versiyonu,
  9. Hatanın ekran görüntüsü,
  10. Eğer testte bir dosya / betik kullanıldıysa, hata tanımına ek olarak verilmeli.
  11. Eğer varsa, sunucu kayıt dosyasındaki hata kaydı (error.log, server.log) gibi.
Eğer daha standart bir liste arıyorsanız, "IEEE-STD-1044-2009-Standard Classification for Software Anomalies" standartını kullanabilirsiniz.

No comments: