Sunday, July 13, 2014

Yazılım Test Mühendislerinin Eksiklikleri

Yazılım geliştirme mühendisleri, gelişen teknoloji ve müşteri / şirket beklentileri doğrultusunda sürekli olarak yeni teknolojileri öğrenme ve uygulama mecburiyetindedilrer; en azından "mühendislik" yapan büyük bir kısmı.

Fakat yazılım test mühendislerinde durumun böyle olmadığını gözlemliyorum.
Test mühendisliği teknikleri daha yavaş ilerleme ihtiyacı duyuyor olabileceği gibi test yazılımları / teknolojileri de daha yavaş gelişim gösterme gereği duyuyor olabilir.
Bu bir tarafa...

Asıl sorun, test mühendislerinin bir aşamaya kadar kendilerini eğitip sonrasında "duraklama dönemi"ne girmeleri. Pek çok meslekte var bu sorun fakat onlar hakkında yorum yapacak deneyimim yok...

Gördüğüm sorunlar şu şekilde:
- Birkaç manuel test tekniği, planlama, test tasarımı ve geliştirme konusunda deneyim sahibi olunur,
- Bir parça SDLC bilgisine sahip olunur,
- Çok nadiren, mecbur kalındıkça test araçları öğrenilir,
- Ve "zaten ben bu işte her şeyi biliyorum" diye uzunca yıllar bu bilgilere yenisi pek eklenmeden devam edilir.

Ben de aslında çok farklı değildim; bunun sebepleri biraz deneyimsizlik biraz da yol gösteren / referans alabileceğin kişilerin azlığı.

Fakat günümüzde durum farklı.
Bu meslek dalı yaygınlaştı; kitaplar, videolar, bloglar, standartlar, metodolojiler fazla fazla var.
Geriye kalan tek ihtiyaç kişinin öğrenme isteği oluyor.

No comments: