Monday, July 14, 2014

Kullanıcı ile Empati Kurabilmek Neden Önemlidir?

Bunu örnek bir senaryo üzerinden inceleyelim. Bazı konuları bilerek abartıyorum, çünkü bizler en kötü duruma hazırlıklı olmak için test senaryoları geliştirmeliyiz.

"Ayşe hanım, 4 aylık hamiledir. İstanbul'da toplam çalışanı 750 olan bir devlet dairesinde veznede çalışmaktadır. Aylardan Temmuz ve aynı zamanda Ramazan ayıdır. Dışarıda sıcaklık 37 derece. Klima / havalandırma sistemi arıza yaptığı için çalışma ortamındaki sıcaklık bunaltıcıdır. Saat 16:00'dır ve Ayşe hanımın veznesi önünde bekleyen 25 kişi vardır. Bekleyenler, işlemlerin uzun sürdüğü gerekçesi ile söylenmektedir. İşlem sırası kendisinde olan yaşlı amcamız, evraklarında nelerin eksik olduğunu pek anlayamamıştır ve Ayşe hanımla tartışmaktadır. Bu arada Ayşe hanım, yaşlı amcaya detaylı bilgi vermek istemektedir, fakat 'Detayları Göster' düğmesine tıklamasının üzerinden 3 dakika geçmesine rağmen halen sistem bir cevap verememiştir. Sırada bekleyenlerin sesleri daha da yükselmekte, ortamdaki gerilim de artmaktadır. Ayşe hanım, yan veznedeki Hüseyin beye sistemin onda da çalışıp çalışmadığını sorar. Hüseyin bey 'bu sisteme geçtik geçeli iki yakamız bir araya gelmedi, sürekli donuyor, bekletiyor, garip garip hatalar veriyor' der..."

Biraz hikaye havasında oldu :) Fakat gerçekte de olması gereken de bu.
Şimdi kendinizi o veznede çalışan insanın yerine koyun. Orada bir hizmet vermeye çalışıyorsunuz fakat işlerinizi kolaylaştırması gereken "sistem", sizi engelliyor. Ne yaparsınız? Ne söylersiniz? :)

Bu yüzdendir ki, test mühendisleri olarak, kullanıcılar ile yakın temasta olup, onların hangi zorluklar altında çalıştığı, onlar için nelerin kritik olduğunu öğrenip, geliştirdiğimiz sistemi, bu tür şartlar altında sorunsuz olarak çalışacak hale getirmemiz gerekiyor. Bazı konuları / sıkıntıları kullanıcı size söylemez / söylemek istemeyebilir veya henüz farkında değildir. Fakat siz, deneyiminiz ile, ilerde ne tür ortam olacağını hayal edip, ona göre tedbirlerinizi almalısınız.

No comments: