Sunday, September 28, 2014

Ranorex Test Otomasyon Aracı

Ranorex isimli fonksiyonel test otomasyon aracını ancak deneme fırsatı bulabildim. Toplamda şimdilik 2 gün bakabildim.

Kullanımı kolay sayılır, açıkçası benim çok hoşuma gitti.

Windows tabanlı uygulamaların yanında plugin desteği sayesinde Java'dan SAP'ye kadar pek çok uygulamanın arayüzündeki nesneleri yakalama yeteneğine sahip. Ayrıca Web ve Mobil teknolojilerin fonksiyonel test otomasyonunda da kullanılıyormuş; bu ikisine henüz bakamadım.

Test durumlarının oluşturulması, yönetimi, yeni test / adım eklenmesi oldukça kolay. Ancak GIS uygulamalarını Ranorex de yakalayamıyor (Rational Functional Tester da yakalayamıyordu).
Çünkü bu GIS uygulamaları "render" edilen uygulamalar. Bu tür test araçları da "render" edilen veya 3-boyutlu olan uygulamaları şimdilik yakalayamıyor.

Onun dışında genelde nesnelerin hepsini yakaladı ve başarılı testler oluşturabildim. Yaşadığım 2 küçük sayılabilecek sıkıntı;
 - Java'da JPanel container 'ı tek bir nesne olarak yakalıyor, içindeki metinleri satır satır yakalamıyor,
 - Windows command ekranını tek bir nesne olarak yakalıyor, içindeki metinleri satır satır yakalamıyor,

Böylece doğrulamayı "imaj"lar ile yapmak durumunda kaldım; çok büyük sıkıntı değil.

Oldukça fazla yeteneği var ürünün, keşfettikçe buraya yazarım.

Ranorex'in 30 günlük deneme sürümünü web sitesinden indirebilirsiniz. Eğitim videoları da var, onları izlemenizi de tavsiye ederim.

Web Sitesi = http://www.ranorex.com/

Youtube'da da birkaç video var: Ranorex Tanıtım Videoları

No comments: