Testlerde bulunan hataları yazılım geliştirme ekibine "Hata Takip Aracı" (Mantis, Jira, gibi) üzerinden iletirken dikkat edilmesi gereken başlıkları aşağıda listeledim; bu liste amaca göre daha da detaylandırılabilir.
Hata bildirirken dikkat edilecek temel konular:
- Hata tanımını okuyan herkesin, bu tanımda ne belirtmek istediğinizi anlayabileceği kadar açık ve net yazılmış olmalı,
- Yazılım geliştiricinin koddaki hatayı tespit etmesini kolaylaştırmak üzere hatanın nerede, ne yaparken, hangi ortamda, (varsa) hangi dosya / eklenti ile çalışırken ortaya çıktığı belirtilmeli.
Başlıklar halinde ele alırsak:
- Kısa Açıklama / Başlık
- Hatanın detaylı açıklaması: Tam olarak hangi ekranda, ne yaparken ne oldu bilgisi.
- Test dokümanı ile test yaparken bulunan bir hata ise;
- Test dokümanı ismi, revizyonu, test durumunun ismi, hatanın bulunduğu adım no.
- Test edilen uygulamanın versiyonu,
- (Eğer web uygulaması ise) Kullanılan internet gezgini ismi ve versiyonu,
- Hatanın önem derecesi (sisteme etkisi),
- Hatanın öncelik derecesi (testlerin devamına engel ise öncelikli),
- Kullanılan işletim sistemi ve versiyonu,
- Hatanın ekran görüntüsü,
- Eğer testte bir dosya / betik kullanıldıysa, hata tanımına ek olarak verilmeli.
- Eğer varsa, sunucu kayıt dosyasındaki hata kaydı (error.log, server.log) gibi.
Eğer daha standart bir liste arıyorsanız, "IEEE-STD-1044-2009-Standard Classification for Software Anomalies" standartını kullanabilirsiniz.
No comments:
Post a Comment