Sunday, May 12, 2013

Reklam İş Modeli Nedir?


İntenet reklamcılığı, yazılı / sesli / görsel yayıncılıktaki reklamcılığın bir uzantısıdır.  Yayıncı (bizim örneğimizde bu bir web sitesi oluyor) bir içerik veya hizmet sunar ve bunların yanında/içinde reklam görüntüler. İçerikler genelde (ama her zaman değil) ücretsiz olur, hizmetler ise verilen hizmete ve web sitesi sahibinin ticaret modeline göre, ücretli veya ücretsiz olabilir. Yayıncı, içeriği oluşturan yer olabildiği gibi başka yerlerde oluşturulmuş içeriğin dağıtımcısı da olabilir. Reklam modelinin en iyi uygulama modeli, ziyaretçi sayısının çok yüksek olduğu veya özel bir ilgi grubuna mensup ziyaretçileri olduğu durumlarıdır. Örneğin, Facebook sitesinin ziyaretçi sayısı çok yüksektir, bu sayede reklamdan ciddi bir gelir elde edebilmektedir. Veya, bir çevrimiçi spor gazetesi, sadece sporla ilgilenen ziyaretçileri çekeceği için, burada sadece sporla ilgilenen kişilere yönelik ürünlerin reklamları gösterildiğinde anlamlı olur.
  • Portal (Giriş Kapısı): Genellikle farklı içerikleri veya hizmetleri bir araya getiren bir yapıdır. Yüksek ziyaretçi sayısı bu tür sitelerde reklamdan gelir elde etmeyi mümkün kılmaktadır. Ayrıca, yine ziyaretçi sayısı yüksek olduğunda diğer katma değerli hizmetleri sunmak da gelir elde etmeye yardımcı olmaktadır.
  • İlan Siteleri: Satın alınmak istenen veya satılan ürünlerin listelendiği yerlerdir. Buralarda ilanını listelemek isteyenlerden ücret talep edilmesi genelde uygulanan bir yöntemdir. Ayrıca üyelik ücretleri de istenebilmektedir. Örneğin, iş arama siteleri firmaların personel ilanlarını belirli bir ücret karşılığında listelerler.
  • Kullanıcı Kaydetme: İçerik siteleri genellikle ücretsizdir ama bazı özelliklere erişim için ziyaretçilerden üye olmalarını isterler. Bu şekilde ziyaretçilerin site içindeki davranışlarını takip edebilir ve ilgi alanlarına göre onların karşılarına ilgilerini çekme ihtimali yüksek ürünlerin reklamlarını çıkartırlar.
  • Giriş-Reklamı: Web sitelerine girişte, ziyaretçi site içeriğine ulaşmadan önce tam ekranlı olarak gösterilen hareketli reklamlardır.
  • Ultra-Reklam: Web sitelerine girişte, ziyaretçi site içeriğine ulaşmadan önce etkileşim kurmaları gerektiği reklam türüdür. Örneğin ziyaretçinin bir haber sitesindeki haberi / videoyu görebilmesi için önce bir anket doldurmak, bir soruya cevap vermek durumunda olması gibi.

No comments: