Sunday, May 12, 2013

Bilgi Aracılığı İş Modeli Nedir?


Tüketiciler ve tüketim alışkanlıkları ile ilgili veriler değerlidir; özellikle bu bilgiler dikkatli bir şekilde analiz edilmiş ve pazarlama kampanyalarını hedefleyecek bir hale getirilmişse. Üreticiler ve ürünleri hakkında bağımsız olarak toplanmış veri de tüketicilerin satın alma kararı verirken önem verdikleri bir bilgidir. Bazı firmalar tüketicilerin satın alma kararları vermesine veya satıcıların bir pazarı anlamaya çalışmalarına destek veren birer Bilgi-Aracısı olarak faaliyet göstermektedirler.
  • Reklam Ağları: Üye sitelerden oluşan bir ağdaki görüntülenecek reklamları yönetirler, böylece tek bir sitede değil, yüzlerce web sitesinde görüntülenecek bir reklam ağı oluşur. Reklam ağları web kullanıcıları hakkında veri toplayıp pazarın etkinliğini analiz ederler.
  • Teşvik Edici Pazarlama: Bu tür pazarlama, müşterilerin üye işyerlerinden alışverişleri sırasında kullanabilecekleri indirim çekleri veya kuponlar gibi müşteri sadakat programlarını yöneten bir pazarlama türüdür. Kullanıcılar hakkında toplanan veri hedefli pazarlama amacıyla satılmaktadır.

No comments: